۱۴۰۴ جمعه ۱۴ تير

خدمت رساني به مردم، اهداي فرصتي از سوي خداوند

دكتر ولي اله ميرخاني معاون اداري و مالي دانشگاه در مراسم گراميداشت هفته دولت و روز كارمند كه با حضور هيات رييسه، مديران ارشد و كارمندان دانشگاه در محل سالن همايش هاي پيامبر اعظم(ص) برگزار شد، خدمت رساني را فرصتي از سوي خداوند دانست و اظهار داشت: بزرگ ترين وظيفه ما شاكر بودن است چرا كه خداوند فرصتي براي خدمت رساني در اختيار ما قرار داده است.


دكتر ولي اله ميرخاني معاون اداري و مالي دانشگاه در مراسم گراميداشت هفته دولت و روز كارمند كه با حضور هيات رييسه، مديران ارشد و كارمندان دانشگاه در محل سالن همايش هاي پيامبر اعظم(ص) برگزار شد، خدمت رساني را فرصتي از سوي خداوند دانست و اظهار داشت: بزرگ ترين وظيفه ما شاكر بودن است چرا كه خداوند فرصتي براي خدمت رساني در اختيار ما قرار داده است.

به گزارش وب سايت خبريuinews معاون اداري و مالي دانشگاه با اشاره به دستاوردهاي اخير دانشگاه، كسب عنوان هاي برتر در رتبه بندي هاي ملي و بين المللي را مرهون زحمات اساتيد،دانشجويان و همه كاركنان دانشگاه دانست.

وي با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم(ص)، بر جديت و تلاش در طلب معيشت تاكيد نمود و اظهار داشت: بنا به حديث مذكور، بعض از گناهان به وسيله نماز و صدقه آمرزيده نمي شوند مگر اين كه انسان جديت و تلاش در طلب معيشت داشته باشد.

شايان ذكر است دكتر ميرخاني، در ادامه ضمن ارايه گزارش مبسوطي از فعاليت هاي حوزه معاونت اداري و مالي دانشگاه،مشاركت جدّي در فرايند بازنگري آيين نامه استخدامي اعضاي غير هيات علمي را مورد ارزيابي قرار داد و اظهار داشت: حفظ شرايط براي ارتقا رتبه نيروهاي قراردادي،انتخاب كارمند نمونه از نيروهاي قراردادي، اعطاي پايه تشويقي به اين نيروها،حفظ شرايط براي بهره مندي نيروهاي قراردادي بانو از خدمات نيمه وقت و سه چهارم وقت، تطبيق آيين نامه با قوانين كلان كشور مانند كاهش ساعات كار بانوان داراي فرزند 6 سال به 36 ساعت در هفته،تغيير بند مربوط به مرخصي زايمان به منظور رفع مشكل پرداخت حقوق مرخصي زايمان توسط سازمان تامين اجتماعي و تغييرات اساسي در بندهاي مربوط به بازنشستگي از جمله فعاليت هاي انجام شده در اين حوزه مي باشند.

 

دكتر ميرخاني در مورد تبديل وضعيت كاركنان از قراردادي به پيماني نيز اظهار داشت: از بين نيروهاي داراي كارنامه قبولي آزمون ادواري، تعداد 82 مجوز و شماره مستخدم اخذ و حكم تبديل وضعيت آن ها صادر شد. در حال حاضر،تعداد 5 پرونده در انتظار تاييد سازمان امور استخدامي و تعداد9 پرونده د ر انتظار تاييد وزارت علوم قرار دارد.

وي در ادامه ضمن اشاره به شكايت كاركنان اداره ي برق استان آذربايجان و صدور راي ديوان عدالت اداري و ايجد مانع در تبديل وضعيت كاركنان قراردادي به پيماني بيان داشت: از نيروهاي مشمول راي 555 ديوان عدالت اداري، تعداد 4 مجوز و شماره مستخدم اخذ شده و تعداد 35 پرونده در انتظار تاييد سازمان امور استخدامي (مرحله نهايي) قرار دارند. در ضمن پرونده 8 نفر به دليل شغل كارگري كه داشته اند توسط وزارت علوم تاييد نشده و به دانشگاه برگشت خورده است..‌

معاون اداري و مالي همچنين افزود: در مرحله ثبت اطلاعات كارمندان قراردادي در سامانه كارمند ايران و اخذ شماره مستخدم كارمند قراردادي از سازمان امور استخدامي،تعداد 8 پرونده در انتظار تاييد وزارت علوم است كه در حال حاضر، 3 نفر شرايط لازم را ندارند و پرونده آن ها توسط وزارت علوم رد شده ويك نفر براي تكميل مدارك اقدام نكرده است.

دكتر ميرخاني يكي ديگر از اقدامات مهم انجام شده در اين حوزه را، بازخواني و تكميل پرونده كاركنان دانشگاه و ثبت اطلاعات پرونده در سامانه كارگزيني دانست و از زحمات يك سال اخير در اين حوزه تشكر نمود و افزود:با تكميل اين كار ،نواقص موجود در پرونده‌ها مشخص و رفع شد و

اشكالات موجود در پرونده‌ها مانند:عدم پرداخت حق بيمه يا كسورات بازنشستگي،ثبت نشدن حق بيمه يا كسورات پرداخت شده در پايگاه اطلاعات سازمان بيمه يا بازنشستگي،عدم انتقال حق بيمه از يك صندوق به صندوق ديگرو ..... مشخص و نسبت به رفع آن اقدام گرديد.

چون اطلاعات پرونده‌ها در سامانه ثبت مي‌شود گزارش گيري راحت‌تر و گزارش ها دقيق‌تر مي شود.ثبت اطلاعات پرونده‌ها در سامانه، گام مهمي در جهت سيستمي شدن فرايندهاي اداري است.

وي در ادامه با بيان اصلاح عنوان شغل در قراردادها اظهار داشت:

براساس قانون عنوان شغل در قرارداد، ابلاغ كارگزيني، شغل محوله و عنوان شغلي كه در فهرست ارسالي به بيمه آورده شده بايد همخواني داشته باشد وبراي رفع اين مشكل عنوان شغل در تعداد زيادي از قراردادهاي جديد تغيير كرد كه در اين تغيير بر دو اصل رعايت قانون و منافع كاركنان خصوصا در بهره مندي از امتيازات مشاغل سخت و زيان آور تاكيد شد.به همين دليل عناوين شغل مانند كمك آشپز و سرآشپز به آشپز،تكنسين يا متصدي تاسيسات به كارگر تاسيسات،كارگر خدمات فضاي سبز به كارگر خدماتي تغيير يافت كه اين به نفع كاركنان اين حوزه بوده است.

 

 

معاون اداري و مالي در ادامه تدوين و تصويب برنامه كاري دانشگاه و تطبيق سال كاري بر سال تحصيلي را مورد ارزيابي قرار داد و افزود:با توجه به اين كه تابستان بهترين فرصت استفاده از مرخصي است، كاركنان مي‌توانند مرخصي‌هاي باقيمانده هر سال خود را در تابستان استفاده كنند.

وي از ديگر اقدامات انجام شده در اين حوزه را اجراي برنامه ي بررسي سلامت (چكاپ) كاركنان دانست و تصريح نمود:براي كاركناني كه در اين برنامه شركت كرده اند پرونده سلامت تشكيل و نوع بيماري‌ها مشخص شده است.

دكتر ميرخاني همچنين بيان داشت: در سال گذشته، 80% نيروهاي مشمول قانون كار (بند الف) و 10% كارمندان برگزيده‌ي دانشگاه به مشهد مقدس اعزام و همچنين كمك هزينه فوت و ازدواج به نيروهاي مشمول قانون كارارايه گرديد.

لازم به ذكر است، 136 ساعت دوره آموزشي تخصصي و 20 ساعت دوره آموزشي عمومي نيز ارايه شده است. همچنين 120 حكم ارتقاء رتبه شامل:5 رتبه 1، 17 رتبه 2 و43 رتبه 3 و 72 رتبه مهارتي امضا شده است.

معاون اداري و مالي در ادامه افزود: در سال گذشته در مورد 71 درخواست اعمال مدرك تحصيلي به شرح زيرتصميم‌گيري شد:9 مورد موافقت با اعمال مدرك ديپلم ،8 مورد موافقت و 1 مورد مخالفت با اعمال مدرك كارداني، 18 مورد موافقت و 5 مورد مخالفت با اعمال مدرك كارشناسي ،14 مورد موافقت و 16 مورد مخالفت با اعمال مدرك كارشناسي ارشد داشتيم. وي دلايل اصلي مخالفت با اعمال مدرك تحصيلي را ،عدم نياز به رشته تحصيلي ،عدم رضايت از عملكرد،نداشتن شرايط احراز ونداشتن شرط سني دانست.

 دكتر ميرخاني تصريح نمود،عموما با درخواست‌هاي همكاران شامل:خدمت به صورت نيمه وقت يا سه چهارم وقت،انتقال به ساير دستگاه‌ها،مرخصي بدون حقوق و.. موافقت شده است.

معاون اداري ومالي دانشگاه در پايان با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با امور رفاهي كارمندان تصريح نمود: نصب آسانسور و بازسازي مهمانسراي تهران،بازسازي و تعمير اساسي تعدادي از واحدهاي مسكوني كوي شهيد پاكدل و كوي اساتيد و افزايش اماكن اقامتي از طريق عقد تفاهم نامه با ساير موسسات،فراهم كردن شرايط براي كاهش هزينه سفر كاركنان دانشگاه،اخذ تخفيف‌هاي ويژه از مراكز تفريحي، درماني و خدماتي شهر براي كاركنان دانشگاه،فراهم آوردن شرايط اخذ وام براي كارمندان دانشگاه از طريق همكاري با بانك‌ها و موسسات مالي،ارايه كمك‌هاي رفاهي پيش‌بيني شده در آيين نامه استخدامي اعضاي غير هيات علمي واقدامات انجام شده در ارتباط با ورزش كاركنان و فرزندانشان از جمله اقداماتي است كه براي رفاه كاركنان عزيز انجام شده است.

 

گفتني است در اين مراسم از خانواده كارمندان مرحوم، كارمندان بازنشسته و كارمندان نمونه تجليل به عمل آمد.

 
 

 

تاریخ:
1397/06/06
تعداد بازدید:
642
منبع:
Powered by DorsaPortal